6 Kasım 2019 Çarşamba

TADIMLIK 1: Kardeşler Uygur Mutfağı

   Çeşitli kültürlerin mutfaklarını denemekten aşırı keyif alıyorum. Bol görselli, tavsiyeli yeni serimiz Tadımlık'a hoş geldiniz!
   Serinin ilk yazısında geçen hafta keşfettiğimiz Kızılay/ANKARA'da bulunan Kardeşler Uygur Mutfağı var! Geçen senelerde Rumeysa ile Asian House Ankara'dan çıkmış akşamın bir vakti a101 ararken bu mekanın önünden geçmiştik, dalga geçerek! Çünkü ufacık, içi dolu turşucuk bir yer :) 



   Bu senenin başında ODTÜ Uzak Doğu Topluluğu'nun whatsapp grubundan bu mekana gittiklerini ve beğendiklerini okuyunca Şeyma ile bir şans vermeyi kararlaştırdık bu yere.




      Şeyma ile en iyi olduğumuz şeylerden birisi Google Haritalar kullanmak bile olsa ilk başta Kızılay'da dolanıp durduk çünkü başka bir Uygur Mutfağı daha varmış ve kapanmış... Neyse ki ben geçen sene önünden geçmiştim mekanın da bir şekilde ulaştık. (Kocatepe Camii arkası, Kocatepe'nin etrafını şöyle bir dolaşın görürsünüz sanıyorum.)
   İkimiz de çok açtık, ben etli bir şeyler yemek istiyordum, Uygular Budizm'e geçmişti, tarımla uğraşıyorlardı, Hunlar ve Göktürkler kadar avcılık tarafları yoktu. Ne yani şimdi et yok muydu? Salata ile mi doyacaktık? Bunları tartışarak mekana ulaşıp menüyü elimize aldığımızda hiç de öyle olmadığını gördük.





   Şeyma ile gittiğimizde Tatlı Ekşili Tavuk ve Özel Makarna Kavurması denedik. İkisinin tadı da farklı ve çok güzeldi. 








   Henüz yemekler gelmeden termosun içerisinde özel bir çay getiriyorlar. Bu kendi ikramları, para ödemiyorsunuz. 6 bardak çıkıyor üstelik. Bu şu demek oluyor, herhangi bir içecek söylemenize gerek yok!

  

    Porsiyonlar fazlasıyla doyurucu. Şeyma da ben de fazlasıyla aç olmamıza ve yemekleri çok beğenmemize rağmen bitirememiştik. Bunun üzerine paket yapabileceklerini söylediler. Ertesi öğlen yemekleri ısıttığımız zaman bile tatları hala yerindeydi!


   Ekin'in Uzak Doğu Lezzetleri sevdiğini bildiğimden bir sonraki ziyaretimizi onunla yaptık. Böylece ben de size Kardeşler Uygur Mutfağı'nın yanındaki otoparkın ücretinin yalnızca 1 TL olduğu bilgisini verebilir hala geldim, üstelik kapalı otopark! Yani arabanızla da gidebilirsiniz :)


   Ekin ile gittiğimizde yine Özel Makarna Kavurması (makarnasının içi dolu ve etinin tadı çok güzel, kesinlikle öneriyorum), siyah mantarlı tavuk ve Ekin'in salata sevdası sonucu Ispanak Kavurması Salatası (?) ya da öyle bir şeyler söyledik. 


   Birini bir yere götürdüğümde beğenmeyecek diye çok korksam da Ekin'den istediğim tepkiyi aldım!

"Elocan, ben buraya sadece Ispanak salatası yemeye bile gelirim. Çok iyi!"


Kardeşler Uygur Mutfağı, Uzak Doğu lezzetlerini deneyimlemek için fiyat/performans olarak en azından 9/10'u hak ediyor! Denemek isteyen dostlarıma eşlik etmekten büyük keyif alırım :) Bir sonraki durağımız Kudüs Mutfağı! Takipte kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder