3 Nisan 2021 Cumartesi

Tadımlık 4: Bilkent York'ta Moğol İşi Tavuk!

Uzun zamandır mekan önermiyordum sanırım. Bugün yeni bir yer ile karşınızdayım: Bilkent York, www.bilkentyork.com

Bana da canım liseden dostum, Bilkentli işletmecim Nisa tarafından önerildi:

"Kanka Bilkent'e göre aşırı ucuz, herkes Moğol Usulü Tavuk yemeye gidiyor, kocaman porsiyon sadece 30 TL. Sushiler de baya ucuz, çok iyi mekan yaa"

Bu öneriyi aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra Canım Ekin ile mekanı ziyaret ettik. Aslında ODTÜ Teknokent'teki Turbo Taco'da tako yemek niyetindeydik 1 saatlik Devrim koşumuzun ardından ne var ki gittiğimizde henüz saat 13.00 olmasına rağmen sadece vejetaryen tako kalmıştı... Sonra hızlı bir kararla yolumuzu Bilkent Center'a çevirdik.

Daha önceleri hep Teknokent kapısından çıkıp bisikletle gittiğimden o yolu hep uzun bir yolmuş gibi kalmış aklımda ama aksine kısacık sürdü arabayla. Yani ODTÜ'ye gerçekten çok yakın dolayısıyla öğlen yemeği için ideal (Tam şu dakika bu hafta içi Rana'yı da ikna edip götürmeyi planladım :D). 

Yukarıdaki sitesinden de görebileceğiniz üzere Sushi fiyatları gerçekten Ankara'daki diğer mekanlara göre uygun. Ben biraz daha Türk işi diye nitelendirebileceğimiz bol salatalıklı, krem peynirli sushileri sevdiğimden York'un da Sushi'si hoşuma gitti. Ama Ekin o kadar da beğenmedi. Bunu şöyle anlatabilirim daha geleneksel, California Roll abi Sushicisiyseniz, benim gibi York Sushileri size de hitap eder (Ben kesinlikle Quick China'ya tercih ederim mesela).



İlk gittiğimizde Nisa'nın önerisi olan Moğol İşi Tavuğu denedik. Ekin başta balık mı yesek ya, dese de (insan menüye bakınca gerçekten bir düşünüyor, sanırım 2. gidişimde ben de balıklardan birisini deneyebilirim) sonunda geliş amacımıza sadık kalık 2 tane söyledik Moğol İşinden.

Kesinlikle doğru karardı. Genelde Cajun yiyince pis bir şey yiyormuşum hissi oluşuyor bende; ODTÜ Vişnelik'te Tavuk Külbastı yiyince de kendimi emekli teyzeler gibi hissediyorum ama Moğol İşi tavuk tam olarak bir öğlen yemeğinde tüketmek isteyeceğim tavuk hissini verdi bana. Üstelik tabağımda çeşitlilik olması da hoşuma gidiyor. Bir tarafta Noodle olması mesela. 

Ta-da:


Yanında getirdikleri sos da bence güzeldi. Hatta Macar pizzası yapan bir mekan vardı Bahçeli'de (mekanın adı Langosh). Onların Macar pizzası üstüne sürdükleri sarımsaklı sosu andırıyordu.

Ben bu görece yeni açılan mekanı öneriyorum! Giderseniz yorumlarınızı bekliyorum.

Elocan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder