Hem Hack'n Break ekibine hem de Celil Bozkurt'a çok teşekkürler!
*Öncelikle Celil Bozkurt'un "Girişimci Sözlüğü" adlı podcastinden bahsetmek istiyorum. Özellikle girişimci adayları için dinlemesinin keyifli olacağını düşünüyorum.
Girişimci Sözlüğü Twitter: https://twitter.com/girisimcisozluk?lang=en
-MOBİL UYGULAMALAR İÇİN BÜYÜME STRATEJİLERİ-
*Growth: Öncelikle fark etmemiz gereken şey büyüme stratejisi dendiğinde yalnızca ziyaretçi trafiğinde değil her anlamda büyüme/gelişme kastediliyor.
*Troublemaker Dave McClure'nin AARRR Ecosystem olarak anlattığı 5 basamak vardır:
-Acqusition: Yeni kullanıcılar kazanarak başla
-Activation: Gelen kullanıcıları aktifleştir
-Retention: Kullanıcını elde tutmaya devam et
-Referral: Kullanıcıların referansı ile yeni kullanıcılar kazanmak
-Revenue: Bu kullanıcılardan gelir elde etmek
Referral'a çok güzel bir örnek olarak Dropbox verilebilir. Dropbox, arkadaşlarını getiren kullanıcılara fazladan "x" gb saklama alanı verdi. Bu kampanyasından önce Eylül 2008'de 100 bin kullanıcısı varken Aralık 2009'da 4 milyon kullanıcısı oldu.
- Uber (Özel bir growth ekibi var)
- Tesla
- Survey Monkey
"Growth" üzerine yoğunlaşan şirketlerden bazıları.
-MOBILE GROWTH-
0 //Analytics//
"You can't manage what you can't measure"
-Firebase
-Adjust
-Fabric
-Flurry
Bunlar uygulamaların verilerini sunan araçlar. Bu araçları kullanarak "Kullanıcılar oyunu kaçıncı seviyeye kadar oynayıp silmiş?" sorunun cevabını alabiliyorsun.
1 //Business Objectives//
Yaptığımız işin performansını ölçecek KPI'lar "Key Performance Indicator" belirlememiz gerekiyor. Bunlar belli bir aktiviteyi yaptığımızda ne kadar başarıya ulaştığımızı ölçmemizi sağlıyor. Ne demiştik? Ölçemezsek yönetemeyiz de!
*Facebook'un KPI'ı kullanıcının üye olduktan sonra 3 arkadaş eklemesi. Peki, buna nasıl karar veriyorlar? Önceki kullanıcılara bakarak! Görüyorlar ki 3 arkadaş ekleyen kullanıcılar, Facebook kullanmaya devam etmiş.
*Mesela bir oyunun KPI'ı kullanıcının x. levele gelmesi olabilir.
➤ Türkiye'de KPI'lar genelde para üstünden değerlendirilir. Ancak bu çoğu zaman doğru bir ölçüm aracı olmayabilir...
➤ Uygulamanın başarısı değerlendirilirken indirme sayısına bakmak da başka bir hata olabilir. Hatta kullanıcı sayısı bile zaman zaman yanıltabilir. Başarı, kaç "aktif" kullanıcı var üzerinden değerlendirilmelidir.
Uygulamaya bakıyoruz, 1 milyon indirme var ancak 50 bin kullanıcı aktif. İndirenler aslında başka bir şey indirmek istemiş bile olabilir!
2 //Current Growth//
Retention'u arttırmaya, kullanıcıyı uygulamayı silmemeye teşvik etmeye çalışıyoruz. Starbucks uygulamasına bakalım. Nasıl olacak da Starbucks Pay, Apple Pay'in önüne geçecek?
Starbucks, kendi uygulaması üzerinden ödeme yapanlara belli bir sayıdan sonra 1 kahve promosyon vererek kullanıcılarını uygulamalarını silmemeye ikna ediyor.
Tabii, burada Starbucks'ın "müşteri sadakatini" de göz ardı etmemek gerekiyor.
3 //Action Plan //
4 //Build and Measure//
*Uygulamanın indirilmesi için app store'a koyduğumuz fotoğrafın dahi çok önemli olduğunun farkında olmamız gerekiyor.
*Uygulamaya yeni bir özellik eklemeyi düşünüyorsak aktif kullanıcılara, "Bu özellik olsa kullanır mıydın?" şeklinde mailler atarak da özelliği ekleyip eklemeyeceğimize karar verebiliriz.
Celil Bozkurt Hocam, en beğendiğim seminerlerden birisiydi. Hack'n Break'ten sonra kendisini Twitter'dan da takip etmeye başladım ve orada da beni etkileyen, "Ben de böyle bir şey yapmak istiyorum" dedirten thread'ini ekliyorum:
Mobil büyüme hakkında fikir sahibi olmamı sağladığı için kendisine tekrar teşekkür ederim!
Hack'n Break'te öğrendiğim diğer müthişli şeyler için, takipte kalın!
Mobil büyüme hakkında fikir sahibi olmamı sağladığı için kendisine tekrar teşekkür ederim!
Hack'n Break'te öğrendiğim diğer müthişli şeyler için, takipte kalın!
Elif Nisa Güler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder