18 Eylül 2020 Cuma

TADIMLIK 3: Ankara'da Meksika Mutfağı Yemek, Ranchero & Taco Hut!

 

Ankara'da Central'da ve Müjgan'da yediğim bar işi Meksika yemeklerini saymazsak tam 2 Meksika mutfağı deneme şansım oldu. Bunlardan ilki oda arkadaşım Şeyma ile hazırlıkta gittiğimiz Taco Hut'tı. O zamanlar Ranchero açılmamıştı bile...


Öncelikle buraya gitmek için Şeyma yağmurlu bir günde beni iktisat bölümünden Çince dersim çıkışı alıyor... Metroya biniyoruz, önce Kızılay. Kızılay'dan tekrar otobüse biniyoruz ve inince de hafif yağmur eşliğinde bir 15 dakika yürüyoruz. Heyecanlıyız, kesinlikle değeceğini düşünüyoruz. Ancak gittiğimizde saat 21.00 civarı ve Taco Hut'ta yer yok! Zaten minicik olan mekanda her yer dolu. Açıkçası mekanın ambiyansı açısından minicik olması bir dert değil. İçeri girince gerçekten farklı bir kültüre ait mekana girdiğinizi anlıyorsunuz. Hem dekor hem de kokuyla. Ama yani kalkmışız o kadar yol gelmişiz, ben hemen diyorum hocam sizin için ODTÜ'den geldik diye.

Sahipleri çok tatlı Taco Hut'ın. Üzerinde kasa olan küçük masayı bizler için boşaltıyorlar. Azıcık da sohbet ediyoruz. Aşırı samimi bir ortam. Fiyatlara gelince biz 3 kişi aşağıdaki yemekleri söyleyip (Taco, Quesadilla + üstüne tatlı olarak Churro) kişi başı 30 TL civarı ödemiştik içecekler dahil.



Genel olarak hem ortamdan, hem yemeklerden hem de tatlıdan çok memnun kalmıştık. Hatta sonrasında Şeyma Churro tarifi buldu yurtta yapalım diye ama hiç uğraşmadık. Yemeklerin tadı çok hoşumuza gitse de biraz uzak kaldığı için Taco Hut'a 2. defa gidemedik de. Ancak genel olarak ortalama fiyatta (en azından bir öğrenci için ucuz diyemeyiz) ve çeşitli Meksika tatları deneyebileceğiniz bir yer. Biz baya aç gitmemize rağmen doymuştuk.

İkinci mekansa benim bulduğum ve canım Ekin'in de beni doğum günümde götürdüğü Ranchero. Ranchero, Ankara Maiden'de şube açmış bir Meksika restoranı. Fiyatları Taco Hut'a göre baya yüksek ancak aynı oranda çeşitleri de fazla.




Taco Hut'ın aksine sizi kapıda karşılayan garsonlar, aşırı lüks ve büyük masalar var Ranchero'da. Fiyatlar sadece özel günlerde (Doğum gününüzde size özel Meksika şapkası getiriyorlar mesela) ve özel insanlarla gelecek şekilde diye özetleyebilirim sanırım (bu yazıların bir öğrenci tarafından yazıldığını bilerek okuduğunuzu var sayıyorum :). Ancak şunu da söyleyeyim gerçekten Meksika yemekleri yapıyorlar. Her yerde nachos, taco ya da quesedillas yersiniz ancak her yerde enchiladas yemeniz olağan değil. Sadece yemekleri değil alkollü kokteylleri de orijinal bir mekan.

Bizim ziyaretimizde ben biraz daha Meksika mutfağına yakın kalmak istediğim için Enchiladas De Cozumel denedim; Ekin'in yediği yemeğin adını hatırlamıyorum ama etli bir şeylerdi. Bu anlamda gerçekten Meksika tadı için benim yediğim Enchiladas daha mantıklı oluyor. Çünkü sosundan ana yemeğe kadar o kültürü deneyimliyorsunuz. 

Enchiladas De Cozumel


Ekin'in yediği yemekte ise sadece sosunun kültürel bir tarafı vardı Ancak dürüst olayım etin yanındaki sarı sos gerçekten ekmeğe sürülüp yenilmelikti.  Biz içinde biraz nohut ve çeşitli özgün soslar olduğunu düşündük. Yemeğin adı net değil ama Tampiquena olabilir:


Son olarak acı meselesine değinmek istiyorum. Ekşi'den okuduğum yorumlar beni biraz korkutsa da acılı söyledim ve bir Adanalı için Meksika mutfağı acısı gerçekten sıkıntı değil. Özetle acılı yemek seviyorsanız çok mu acıdır ya acabaya girmeden acılı söyleyebilirsiniz. Öğrenci işi bir deneyim için Taco Hut'ı, daha hoş bir akşam ya da öğlen yemeği için Ranchero'yu öneriyorum.
Meksika mutfağı bayılıyorum sana!


He bir de, Ranchero'nun kokteylleri güzel demiştik. İlk gittiğinizde çekinirseniz bir şeyler denemeye size sonunda ikram olarak alkolsüz değişik bir kokteyl getiriyorlar. Gerçekten mmmmhhh çok leziz. Sadece onu içmek için bile ara sıra gidilebilir Ranchero'ya! Yine de Ekin tekrar gidip kokteyllerini de denedi ve onay verdi. Eh, Ekin onay verdiyse bence kokteylleri de muhteşemdir!


Elocan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder